De komende tijd komen er wekelijks nieuwe producten in de webshop!

FAQ

FAQ2022-11-29T20:33:53+00:00
Hoe moet ik mijn houten product onderhouden?2022-12-02T11:01:03+00:00

Wat mooi dat je een natuurlijk item hebt gekregen of gekocht van ‘More than Wood’ van Ernst Geldof

Voor je ligt of staat een houten product gemaakt met de hand uit lokaal hout. Een tweede leven voor het hout. Er is tijd en liefde geïnvesteerd met oog voor de natuur en de grondstof.

Graag geef ik je de volgende informatie mee om zo een leven lang van je product te kunnen genieten.

  • Je kunt uit deze schaal eten, zowel warm als koud. Ontbijt met ontbijtgranen, lunch met soep en avondeten net hoe het je uitkomt.
  • Let op met heftige kleurstoffen als kurkuma en wijn. Deze kunnen vlekken achterlaten op het hout.
  • Laat fruit niet beschimmelen in de schaal, schimmel geeft vlekken.
  • Schoonmaken kan het beste met lauw water en een heel klein beetje afwasmiddel. Meestal is alleen lauw water voldoende. Daarna meteen afdrogen en laten drogen aan de lucht.
  • De schaal is afgewerkt met een voedselveilige olie maar naar verloop van tijd zal die in het hout trekken of eraf slijten/ spoelen. Een nieuw laagje minerale of druivenpitolie zal de schaal weer een mooie diepe kleur en een matte glans geven. Aanbrengen kan met keukenpapier. Na een uur de overtollige olie afnemen met schoon keukenpapier of een doek.
  • Het hout kan barsten als je de schaal in de vaatwasser, oven, magnetron zet of het een nacht laat weken in water.
  • Laat vochtige producten niet langere tijd in de schaal staan, deze kunnen vlekken veroorzaken.
  • Het hout kan iets verkleuren onder invloed van licht.
  • Het hout kan iets vervormen door de luchtvochtigheid die per seizoen verschilt.

 

Mocht je vragen hebben over je product, twijfel dan niet om contact op te nemen met mij, de maker, dan help ik je.

Met vriendelijke groet, Ernst Geldof

Info@morethanwood.nl

Ik wil een boom laten verwijderen uit mijn tuin, hoe pak ik dat aan?2022-12-02T10:57:10+00:00

Wanneer je mij een mail stuurt met foto’s van de boom en een inschatting van de diameter van de boom dan breng ik je in contact met een deskundige boomverzorger. Waarom via More than Wood? Wanneer ik de opdracht aanbreng krijg ik een deel van het hout om het te hergebruiken. Zo zorgen we ervoor dat niet al het hout in de vernipperaar of openhaard terecht komt.

Kan ik wat laten maken van een boom uit mijn tuin, straat of (eigen) bos?2022-12-02T10:30:22+00:00

Jazeker, dat kan! Met heel veel plezier ga ik met u om de tafel om de mogelijkheden te bespreken. Het belangrijkste is vooral dat u 1 of 2 stukken hout voor mij apart legt bij de kap van de boom.

Stuk 1: de eerste meter vanaf de grond gerekend.

Stuk 2: de eerste vertakking/kruin van de boom met daar aan vast 10cm stam onder en 10 cm takken erboven.

Bedenk dat bomen met een diameter smaller dan 20cm minder opties geven om er iets van te maken. Hoe verser het hout, hoe minder verlies er is i.v.m. inscheuren van het hout. Laat het hout buiten in de schaduw liggen om inscheuring te voorkomen.

Is de kleur van het product altijd hetzelfde als op de foto?2022-12-02T10:29:17+00:00

Ja, alle producten worden verkocht zoals op de foto maar de kleuren kunnen altijd iets afwijken. Houdt wel rekening met de instellingen van je beeldscherm. Soms kunnen kleuren net iets anders worden weergegeven, dit is afhankelijk van de scherminstellingen.

Waarom zie ik ‘mollie’ als referentie op mijn afschrift?2022-12-12T16:08:46+00:00

Ik werk samen met het bedrijf Mollie voor veilig online betalingsverkeer. Zij innen namens More than Wood het bedrag.

Op welke manieren kan ik betalen?2022-12-02T10:26:09+00:00

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt je bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bied ik de volgende betaalmethodes aan:
–Overschrijving per bank
– Ideal
– Creditcard

Ik heb een klacht, wat nu?2022-12-02T10:25:12+00:00

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@morethanwood.nl  Leidt dit niet tot een oplossing dan is dat spijtig. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Wat zijn de garantievoorwaarden?2022-12-02T10:24:34+00:00

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging. Neem wel de onderhoudsadviezen in acht. Wanneer je deze niet opvolgt vervalt uiteraard de garantievoorwaarden.

Wat is het verzend- en leverbeleid?2022-12-02T10:22:42+00:00

Gezien de afvalberg al groot genoeg, hergebruik ik zoveel mogelijk kartonnen dozen en vulmateriaal. Het kan zijn dat je merkt dat een verpakking eerder gebruikt is en nu weet je ook waarom. Hopelijk hergebruik je de doos nogmaals of geeft je hem af bij een lokale ondernemer. Laten we samen zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal recyclen.

Wij doen ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Dat wil zeggen binnen 2-3 werkdagen. Soms kan de levering van je bestelling iets langer duren. Mocht ik om wat voor reden dan ook bovenstaande levertijd niet halen, dan breng ik je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL of DHL. De kosten voor het verzenden worden zichtbaar voordat je afrekent in de webshop. Over het algemeen zal de aflevering tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden na het afgeven van het pakket. Helaas kan ik het moment van aflevering niet garanderen.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat nu?2022-12-02T10:12:59+00:00

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met mij op. Ik probeer dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

Titel

Ga naar de bovenkant