Ik heb een vraag over bedenktijd of retouren

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het

product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling

toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14

dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan

het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour

van u thuis naar de webwinkel zijn voor uw eigen rekening. Deze kosten bedragen circa

7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Wij

willen u vragen gebruik te maken van PostNL en deze te laten bezorgen bij een

ophaalpunt (Poldermeesterplein 5, 1432 JZ Aalsmeer onder vermelding van het

vestigingsadres). Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met

alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat

en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u

contact met ons opnemen via info@morethanwood.nl. Wij zullen vervolgens het

verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten

mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om

het product te bekijken, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan

u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een

retour goed verpakt is.

Kan ik een bestelling na ontvangst nog ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact

opnemen met info@morethanwood.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending

van het product. Helaas kunt u geen gebruik maken van het ruilen van het product

wanneer dit product gepersonaliseerd is of het op maat voor u is gemaakt.

Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is

om het product te bekijken, dan kunnen we deze waardevermindering van het product

aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en verzekert u zich er van dat

deze bij een retour goed verpakt is.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat nu?

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk

contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Wat is het verzend- en leverbeleid?

Gezien de afvalberg al groot genoeg, hergebruiken we zoveel mogelijk kartonnen dozen

en vulmateriaal. Het kan zijn dat u merkt dat een verpakking eerder gebruikt is en nu

weet u ook waarom. Hopelijk hergebruikt u de doos nogmaals of geeft u hem af bij een

lokale ondernemer. Laten we samen zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal recyclen.

Wij doen ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Dat wil zeggen

binnen 2-3 werkdagen. Soms kan de levering van uw bestelling iets langer duren.

Mochten wij om wat voor reden dan ook bovenstaande levertijd niet halen, dan brengen

wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL of DHL. De kosten

voor het verzenden worden zichtbaar voordat u afrekent in de webshop. Over het

algemeen zal de aflevering tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden na het afgeven van het

pakket. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie

aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens

transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van

overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen

aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse

recht.

Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u

binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in

ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee

maanden ook acceptabel zijn.

Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie

of voor vervanging.

Ik heb een klacht, wat nu?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan

om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar

info@morethanwood.nl Leidt dit niet tot een oplossing dan is dat spijtig. Vanaf 15

februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te

melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te

vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is

dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt uw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de

volgende betaalmethodes aan:

–Overschrijving per bank

– Ideal

– Creditcard

– Apple Pay


Waarom zie ik ‘mollie’ als referentie op mijn bankafschrift?

Wij werken samen met het bedrijf Mollie voor veilig online betalingsverkeer. Zij innen

namens More than Wood het bedrag. Wij vragen u het factuurnummer en datum met

ons te delen als u een vraag heeft over uw bestelling.