Ik heb een vraag over bedenktijd of retouren
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het
product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling
toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14
dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan
het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour
van u thuis naar de webwinkel zijn voor uw eigen rekening. Deze kosten bedragen circa
7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Wij
willen u vragen gebruik te maken van PostNL en deze te laten bezorgen bij een
ophaalpunt (Poldermeesterplein 5, 1432 JZ Aalsmeer onder vermelding van het
vestigingsadres). Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met
alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat
en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u
contact met ons opnemen via info@morethanwood.nl. Wij zullen vervolgens het
verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten
mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om
het product te bekijken, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan
u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een
retour goed verpakt is.
Kan ik een bestelling na ontvangst nog ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact
opnemen met info@morethanwood.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending
van het product. Helaas kunt u geen gebruik maken van het ruilen van het product
wanneer dit product gepersonaliseerd is of het op maat voor u is gemaakt.
Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is
om het product te bekijken, dan kunnen we deze waardevermindering van het product
aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en verzekert u zich er van dat
deze bij een retour goed verpakt is.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat nu?
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk
contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Wat is het verzend- en leverbeleid?
Gezien de afvalberg al groot genoeg, hergebruiken we zoveel mogelijk kartonnen dozen
en vulmateriaal. Het kan zijn dat u merkt dat een verpakking eerder gebruikt is en nu
weet u ook waarom. Hopelijk hergebruikt u de doos nogmaals of geeft u hem af bij een
lokale ondernemer. Laten we samen zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal recyclen.
Wij doen ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Dat wil zeggen
binnen 2-3 werkdagen. Soms kan de levering van uw bestelling iets langer duren.
Mochten wij om wat voor reden dan ook bovenstaande levertijd niet halen, dan brengen
wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL of DHL. De kosten
voor het verzenden worden zichtbaar voordat u afrekent in de webshop. Over het
algemeen zal de aflevering tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden na het afgeven van het
pakket. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie
aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens
transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van
overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen
aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse
recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u
binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in
ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee
maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie
of voor vervanging.
Ik heb een klacht, wat nu?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan
om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar
info@morethanwood.nl Leidt dit niet tot een oplossing dan is dat spijtig. Vanaf 15
februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te
melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te
vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is
dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt uw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de
volgende betaalmethodes aan:
–Overschrijving per bank
– Ideal
– Creditcard
– Apple Pay
Waarom zie ik ‘mollie’ als referentie op mijn bankafschrift?
Wij werken samen met het bedrijf Mollie voor veilig online betalingsverkeer. Zij innen
namens More than Wood het bedrag. Wij vragen u het factuurnummer en datum met
ons te delen als u een vraag heeft over uw bestelling.